HASTANEYE GELİRKEN
Kimlik Belgesi
Hastanemize gelirken yanınızda T.C kimlik numarasının yazılı olduğu nüfus cüzdanınızı mutlaka getiriniz.
İlaçlarınız
Tedavinizin doğru ve eksiksiz sağlanabilmesi için kullandığınız ilaçlarınızın isimlerini yanınızda getirmeyi, reçeteli ilaçlarınızın yanı sıra kullandığınız vitaminleri, aspirin ve bitki tedavilerini hekiminize bildirmeyi ve listelemeyi unutmayınız.
Tıbbi Belgeler
Yaptırmış olduğunuz tetkikleri ve tahlilleri her ne kadar sistemden görüntülüyor olsak dahi yanınızda bulundurmanız faydalı olacaktır.
İletişim
Hastanemize gelmeden önce yaptıracağınız işlemler ve gerekli hazırlıklar hakkında her türlü bilgi için 0850 811 34 00 numaralı telefondan Çağrı Merkezindeki görevli arkadaşlarımıza ulaşabilirsiniz.
AMELİYAT ÖNCESİ HAZIRLIK
Yeme İçme
Ameliyattan 8 saat önce katı gıdaları, 6 saat önce ise sıvı gıdaları tüketmeyi sonlandırmalısınız. Herhangi bir şey yiyip içmeniz anestezi sırasında yediklerinizi kusmanıza ve bunların soluk borusuna kaçmasına neden olabilir.
İlaçlar
Ameliyat öncesi kan sulandırıcı, antibiyotik, tansiyon düzenleyici, sakinleştirici gibi özellikli ilaçlarınızı ve kullanım durumunu hekiminize danışınız, en son ne zaman aldığınızı bildiriniz.
Gebelik
Gebelik durumunda bebeği korumaya yönelik ameliyatta kullanılan ilaçlar ve uygulamalar değiştiğinden gebelik varlığı veya şüphesi hekime bildirilmelidir.
Alkol-Sigara
Ameliyat öncesinde mümkünse sigaranın bırakılması ya da kullanımının en aza indirilmesi anesteziyi kolaylaştırdığı gibi, ameliyat sonrası oluşabilecek akciğer rahatsızlığı ihtimalini azaltır. Alkol ameliyattan birkaç gün öncesinden itibaren alınmaması gerekir.
Kimlik Bilekliği
Yatış sırasında kimlikten doğrulama yapılarak takılan, üzerinde kimlik bilgilerinizin olduğu bilekliği hastanede yattığınız sürece bileğinizde kalması gerekir.
Kişisel Eşyalar
Ameliyata girmeden önce mutlaka; Lens, gözlük, işitme cihazı, çıkabilen protez diş, takı, toka vb kişisel eşyalar çıkarılmalıdır. Dudak ve tırnaklardaki boyalar, protez tırnaklar ameliyat öncesinde çıkarılmalıdır.
HASTANEDEN AYRILIRKEN
Hastanın ilgili servisten taburcu olmasına karar verilir ise hastaya veya yakınlarına ilgili hekim ve servis hemşireleri tarafından evdeki bakım veya tedavi hakkında bilgilendirme yapılır.
Hasta hastaneden ayrılmadan önce ilgili bölüm sekreterliğine uğrayarak resmi yapılması gereken bir işlem olup olmadığını öğrenmelidir.
İstirahat Raporu
Eğer hasta herhangi bir yerde çalışıyor ve çalıştığı kurum yada kuruluşa hastanede yattığına veya istirahat ile ilgili resmi bir belge vermesi gerekiyorsa bunu hekimine bildirmelidir. Hekim hastanın tıbbi durumuna göre istirahat ile ilgili gerekli evrakları (iş görmezlik raporu veya kurul halinde rapor alınması vb..) düzenler.
Sekreterlikte Kontrol Edilecek Evraklar
- Hastanın dosya içeriği
- Hemşire gözlem formları
- Ücretlendirme Formları
- Hasta orderları
- Kan barkotları
- İlaç ve sarf malzeme raporu
- Epikriz
Önemli: Sekreterliğe uğranılmaması durumunda hasta hastanede yatmamasına rağmen yatıyor gözükebilmektedir.
Not: Bu süreçte herhangi bir ücret SGK veya hastadan tahsil edilmemektedir. Sadece hastalarımız başka sağlık kurumlarının tedavi işlemlerinden yararlanamamaktadır.HASTA HAKLARI
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; 'hukuk kurallarının kişilere tanıdığı yetki' olarak tanımlanabilir.
HASTA HAKLARINDA AMAÇ
Hasta hakları, esas olarak insan hak ve değerlerinin sağlık hizmetlerine uygulanmasıdır. Hasta haklarının geliştirilmesinin temel amacı, sağlık hizmetlerinden yararlanan kişilerin desteklenmesi, güçlendirilmesi, böylelikle hizmet kalitesini artırarak sağlığın geliştirilmesidir.
HİZMETLERDEN YARARLANMA HAKKI
Hastaneye başvuran her birey; fiziksel, düşünsel ve sosyal özellikleri ne olursa olsun, var olan tanı, tedavi ve rehabilitasyon olanaklarından yararlanma hakkına sahiptir.
Hasta, hekimini ve/veya sağlık kurumunu seçme ve tedavinin herhangi bir evresinde değiştirme hakkına sahiptir.
Hastaların ırk, dil, din, mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
SAYGI VE İTİBAR GÖRME HAKKI
Hasta ve yakınları, her zaman ve her koşulda, kişisel değerleri ve dini inançları konusunda saygılı, nazik, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tetkik yaptırma, tanı öğrenme ve tedavi olma hakkına sahiptir.
Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
MAHREMİYET HAKKI
Mahremiyetine saygı gösterilmesi (kimliğinin, tetkik sonuçlarının, teşhisinin, ziyaretçilerinin, tedavi giderleri ve ödenme şeklinin gizli kalması, muayene sırasında ilgisi olmayan kişilerin bulunmaması) temel hakkıdır.
Ölüm olayı mahremiyetin bozulması hakkını vermez.
Hastalar, hizmet aldıkları tüm noktalarda, görsel ve işitsel gizlilik sağlayacak ortamları isteme hakkına sahiptir.
BİLGİ EDİNME HAKKI
Hastaların, kendileri ya da yasal temsilcileri kanalı ile tanı ve tedavinin tüm süreçlerine ve hastalığın olası gidişatına ilişkin tam ve yeni bilgi sahibi olma, kendilerine ilişkin tıbbi dokümantasyonun bir nüshasını alma hakkı vardır.
Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye hakkı vardır.
Hastalara hizmet sunumu sırasında meydana gelebilecek her türlü aksama ve gecikme durumunda ilgili sağlık personeli tarafından gerekli bilgilendirme yapılır.
REDDETME, DURDURMA, RIZA HAKKI
Hastalar, tıbbi ve yasal zorunluluklar dışında, hastalıkları ile ilgili ölüm ya da ciddi yan etki riski, alternatif tedaviler, nekahet ile ilgili problemler ve sonuçta elde edilecek başarı şansı gibi konularda mümkün olan bilgilendirme yapıldıktan sonra, tedavisi ile ilgili olarak varılacak kararlara katılma hakkına sahiptir.
Hastalarımızın tedaviyi reddetme, durdurulmasını isteme (hayati bir tehlike varsa savcılığa bilgi verilir), tıbbi müdahalelerde rızasının alınması ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanma hakları vardır.
DİĞER HAKLARI
- Güvenliğinin sağlanmasını isteme hakkı
- Dini vecibelerini yerine getirecek yer imkanının sağlanmasını isteme hakkı
- Refakatçi ve ziyaretçi bulundurma isteme hakkı
- Temin edebildiği ve bedelini ödeyebildiği takdirde, resmi konuşma dilini anlamayan bir hastanın haberleşme amacı ile çevirmen isteme hakkı
- Hastalar, sağlanan hizmet karşılığında ödeyecekleri bedelin açık ve detaylı bir faturasını isteme ve alma hakkına sahiptir
- Hizmet verme imkânlarının sınırlı olduğu durumlarda, tıbbi kriterlere dayalı ve objektif olarak öncelik hakkı belirlenir
- Acil hastalar, engelli hastalar, adli vakalar, yaşlılar, çocuk ve hamileler, ağrılı hastalar öncelikli bakım alma hakkına sahiptir
ŞİKAYET VE DAVA HAKKI
Hasta ve yakınları, hasta haklarının ihlali halinde şikâyet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ve sonucundan haberdar edilmesi hakkına sahiptir.
Hastalar, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı bir hak ihlali ile karşılaştığında öncelikle hastanelerin Hasta Hakları Birimine şikâyetlerini bildirme hakkına sahiptir.
Şikâyetlerin hastane içinde çözülememesi halinde hastalar, sağlık kuruluşunun bulunduğu yerin en yüksek yerel idari amirine başvuruda bulunma hakkına sahiptir.
Hastalar, hukuki hakları içinde, yargıya başvurma hakkına sahiptir.