Hasta Bakım Anlayışımız
Sağlık hizmetlerinde amaç; kişilerin tam bir
iyilik hali içinde olmasını sağlamaya çalışmaktır. Bu bakımdan sağlık hizmeti
sunumu, hizmete gereksinimi olan hastaların beklenti ve ihtiyaçlarının tam
olarak karşılanmasının yanında memnuniyetin de sağlanmasını esas almalıdır.
Hastaların tatmini ve memnuniyeti sağlık
hizmetinin en temel çıktılarından biridir. Çünkü memnuniyeti sağlanmış bir
hasta, sağlık sorunlarının gerektirdiği bazı koşullara uyma konusunda daha
açık, net ve kararlı davranışlar içinde olabilir ve bu da sunulan hizmetin
sonucu üzerinde olabilecek olumsuz etkiyi ortadan kaldırabilir veya en aza
indirger. Bu açıdan hasta memnuniyetini sağlamak öncelikli amaçlar içerisinde
yer alır. Ancak hasta memnuniyetsizliklerinin ele alınması da aksayan noktaların
farkında olmanın ve memnuniyetsizlik gösteren hastaların yakınmalarına değer
verip sorunları çözmenin en iyi yoludur.
Hastaların memnuniyetsizliklerini gidermekle kalmayıp aksama nedenlerini
takip etmek ve sorunları tekrar oluşmamak üzere çözüme kavuşturucu girişimler
yani önleyici faaliyetler geliştirmek gerekmektedir. Önleyici ve iyileştirici
faaliyet yapabilmenin tek şartı ise; hasta görüşlerine ve memnuniyetine değer
vermektir.