ETİK DEĞERLER VE İŞ ETİĞİ KURALLARIMIZ


I. İŞ ETİĞİ KURALLARIMIZ


A. Dürüstlük

Tüm iş süreçlerimizde ve ilişkilerimizde doğruluk ve dürüstlük temel değerlerimizdir. Çalışanlarımız ve tüm paydaşlarımızla ilişkilerimizde dürüstlük ve bütünlük içinde hareket ederiz.


B. Gizlilik

Gizli bilgiler; şirket açısından rekabeti zedeleyici bilgiler, ticari sırlar, henüz açıklanmamış finansal vb bilgiler, çalışanlarımızın, hastalarımızın bilgileri, paydaşlarımızın kişisel verileri ile üçüncü kişilerle yapılan gizlilik anlaşmaları kapsamında sorumlu olduğumuz bilgileri kapamaktadır.

Şirket çalışanları olarak; hastalarımızın, çalışanlarımızın ve birlikte işbirliği yaptığımız diğer ilgili kişi ve kuruluşların bilgilerini gizli tutar ve bu bilgileri korunmayı taahhüt ederiz. BHT CLINIC Sağlık A.Ş.'nin faaliyetleri ile ilgili gizli bilgileri korur, bu bilgileri sadece BHT CLINIC'in amaçları doğrultusunda kullanırız. Bu bilgileri üst yönetim tarafından sadece belirlenmiş yetkiler dahilinde ilgili kişilerle paylaşırız.


C. Çıkar Çatışması

BHT CLINIC çalışanları çıkar çatışmasıyla sonuçlanacak eylemlerden özenle kaçınır. Görevleri esnasında BHT CLINIC yararını korumaya özen gösterir, kendilerine ve yakınlarına çıkar sağlama anlamına gelebilecek her türlü eylem ve davranışlardan kaçınırlar. BHT CLINIC yararı ile kişisel menfaatlerin çatışması ve çalışanların konumlarından dolayı uygun olmayan kişisel menfaatler elde etmesine, yakınlarına veya 3. şahıslara çıkar sağlamasına hiçbir koşulda müsaade edilmez.

Tereddüte düştüğümüz durumlarda Yöneticimize, İnsan Kaynakları Bölümü'ne danışırız.


D. Sorumluluklarımız

Yasal sorumluluklarımızın yanı sıra; hasta ve hasta yakınlarına, çalışma arkadaşlarımıza, hissedar ve ortaklara, tedarikçi ve iş ortaklarımıza, çevreye, rakiplerimize, topluma, insanlığa ve BHT CLINIC adına karşı aşağıda sıralanan sorumluluklarımızı yerine getirmeye özen gösteririz.


1. Yasalara Dair

BHT CLINIC, yüksek etik davranış standartlarına bağlıdır. Tüm faaliyetlerini ulusal ve gerekli olan uluslararası yasa ve mevzuatlara tam bir uyum içinde sürdürür. Her türlü faaliyetlerini yasal yükümlüklerini yerine getirirken, tüm kurum ve kuruluşlara menfaat beklentisi olmadan yaklaşırız ve sivil toplum kuruluşlarına, siyasi partilere karşı tarafsız ve eşit mesafede dururuz. BHT CLINIC'in hazırladığı her tür rapor, mali tablo veya kaydın mevcut yasal mevzuat doğrultusunda belirlenen ulusal ve uluslararası muhasebe ilkelerine göre tutulmasını sağlarız.


2. Hasta ve Hasta Yakınlarına Dair

Hasta memnuniyetini merkeze alan, hastalarımızın ihtiyaç ve gereksinimlerini en kısa sürede ve en doğru şekilde karşılayan proaktif bir yaklaşımla çalışırız. Hizmetlerimizi zamanında ve en etkin şekilde sağlarız. Hastalarımıza saygıyla ve nezaketle yaklaşır, ayırım yapmadan eşit davranırız.


3. Çalışanlara Dair

BHT CLINIC Çalışanlarını, özellikle ırk, renk, din, yaş, cinsiyet, siyasal düşünce, ulusal aidiyet, sosyal menşei açısından ayrımcılık yapmadan oluştururuz. Çalışanların özel yaşamına saygı gösteririz.

Özlük haklarının tam olarak kullanılmasını sağlarız. Çalışanların güvenli, sağlıklı ve iş koşullarına uygun ortamlarda görev yapmalarını sağlar, aynı zamanda bireysel gelişim için gerekli çabayı ve olanakları sağlar, eğitim, kariyer, terfi gibi konularda adil davranır ve eşit olanaklar sunarız.


4. Ortaklarımıza Dair

BHT CLINIC Sağlık A.Ş.'nin sürekliliğine öncelikle önem vererek ve ortaklarımıza değer yaratma hedefi doğrultusunda; gereksiz ya da yönetilemez riskleri almaktan kaçınır, sürdürülebilir karlılığı amaçlarız. Finansal disiplin ve hesap verebilirlik çerçevesinde hareket eder, şirketimizin kaynak ve varlıkları ile çalışma zamanımızı verimlilik ve tasarruf bilinciyle yönetiriz. Rekabet gücümüzü artırmaya ve büyüme potansiyeli olan ve bağlanan kaynağa en yüksek getiriyi sağlayacak alanlarda yatırım yapmaya özen gösteririz. Kamuya yaptığımız açıklamalarda ve hissedarlarımıza; mali tablolarımız, stratejilerimiz, yatırımlarımız ve risk profilimiz ile ilgili zamanında, doğru, tam ve anlaşılabilir bilgi veririz.


5. Tedarikçi/İş Ortaklarımıza Dair

BHT CLINIC, bütün tedarikçi, kurum, sigorta şirketleri vb. ile görüşme safhasından başlayarak, adil, dengeli, tarafsız ve karşılıklı saygıya dayanan ilişkiler içerisinde olmayı taahhüt etmektedir. BHT CLINIC olarak kendi imaj ve bilgilerimizin gizliliğini nasıl koruyorsa, iş ortaklarımızın da imajlarını ve gizli verilerini korur.


6. Rakiplerimize Dair

BHT CLINIC, rakip hastane işletmeleri ile aktif ve karşılıklı saygı çerçevesinde, sadece yasal ve etik olan zeminlerde rekabet eder ve rekabet hukukunun ihlalinden kaçınır. Rekabeti kısıtlamaya ya da sınırlamaya yönelik girişimleri desteklemez.


7. Topluma ve Çevreye Dair

BHT CLINIC, topluma ve çevreye karşı sorumluklarının bilinciyle hareket eder. Uluslararası standartlara uygun ürünler üretirken, insan sağlığını, işletme güvenliğini, çevrenin korunma standartlarını sürekli geliştirme ilkelerine hep sadık kalmaya devam edecektir. Bütün resmi açıklamalar BHT CLINIC in belirlediği kişi ve birimler aracılığı ile yapılır. Bunun dışında hiçbir çalışan medya kuruluşlarına sözlü ve yazılı açıklamada bulunamaz. Toplum yararına ve kamu yararına olacak konularda uygun faaliyetlerde bulunmaya çalışırız. Enerji, su ve geri dönüşümlü malzemelerin verimli kullanılmasını sağlayarak doğal kaynak tüketimimizi azaltmak için çaba sarf ederiz. Çalışanlarımızın ve alt yüklenicilerimizin faaliyetlerinde çevreye duyarlı hareket etmeleri için çevresel bilinçlendirme çalışmaları gerçekleştiririz. Yükümlü olduğumuz tüm çevre yasalarına, kanunlara ve yönetmeliklere uymayı taahhüt ederiz.


II. İŞ ETİĞİ KURALLARINI DESTEKLEYEN POLİTİKALAR


A. Çıkar Çatışması Politikası

BHT CLINIC Sağlık A.Ş. çalışanlarının çıkar çatışmasıyla sonuçlanacak durumlardan kaçınması esastır. BHT CLINIC isminin, mal varlığının ve kaynaklarını kişisel çıkarları doğrultusunda kullanılması gibi durumlardan kaçınılması tüm çalışanların en önemli sorumluluklarındandır.


Uygulama Esasları


1. Çıkar Çatışması Yaratabilecek Faaliyetler

Tüm şirket çalışanlarının, aşağıda belirtilen ilkelere tam olarak uyması gerekmektedir. Şirketler, çalışanlarının bu ilkelere uyuma özendirmek amacı ile gereken çalışmaları yapar.


i. Çıkar Çatışması Yaratabilecek Faaliyetlerde Bulunmak

Şirket çalışanları kendilerine ve yakınlarına çıkar sağlama anlamına gelecek hiçbir faaliyet için karşılıklı veya karşılıksız menfaat sağlayan iş ilişkisine girmez. Örneğin, hastanede satın alma müdürü olarak görev yapan bir kişi aile üyelerinden birinin çalıştığı bir tedarikçi ile iş yapmaktan kaçınmalıdır. İstisnai haller Şirket Yönetim Kurulu Başkanı'nın bilgisi ve onayına sunulur. Aynı şekilde, Şirket çalışanları yakın aile fertlerinin rakip hastanelerde çalışmalarından dolayı oluşabilecek çıkar çatışmalarına karşı da dikkatli olmalıdırlar.

Çalışanlar şirkete ait herhangi bir bilgiyi içeriden sızdırarak borsadan hisse alım satımı da dahil herhangi bir ticari menfaat elde edemez, başkalarının menfaat elde etmesine vesile olamaz.


ii. Görevi Kötüye Kullanma

BHT CLINIC mal varlığını ve kaynaklarını kişisel çıkarları doğrultusunda kullanmazlar, kullanımını engellerler. Herhangi bir şekilde şirket kaynakların kullanarak kişisel kazanç elde edemezler.

Çalışanların yetkilerini, kendi veya yakınlarının menfaatine ve kendisinden beklenilen özen dışında kullanarak şirkete zarar vermesi kabul edilemez. Şirketin politika ve prosedürlerine, iş disiplinine aykırı davranışlarda bulunamazlar.


iii. Kaynakların Kullanımı

Şirket adına yapılacak kaynak kullanımlarında, şirket çıkarları dikkate alınır. Şirket çıkarı olmaksızın her ne isim altında ve her kim adına ve yararına olursa olsun şirket varlıkları, olanakları ve personeli şirket dışında kullanılamaz. "Her konuda tasarruf" ilkesi tüm personel tarafından uygulanır.


iv. Şirketin Ticari İlişki İçerisinde Bulunduğu Diğer Kişi ve/veya Kuruluşlarla İlişkiler

Hastane hastaları, alt yüklenicileri veya tedarikçileri ve ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer kişi ve/veya kuruluşlarla özel iş ilişkisine girilemez, kişisel amaçlı borç para ve/veya mal/hizmet alınamaz ve ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer kişi ve/veya kuruluşlara ödünç para ve/veya mal/hizmet verilemez.


v. Medya ile İlişkiler

Herhangi bir yayın kuruluşuna demeç vermek, mülakat yapmak, seminer-konferans vb. yerlere konuşmacı olarak katılmak şirket üst yönetiminin onayına bağlıdır. Bu faaliyetlerden hiçbir şekilde kişisel kazanç elde edilemez.


vi. Şirketi Temsil

Şirketi temsilen her türlü dernek, işveren sendikası ve benzeri sivil toplum kuruluşlarında, yerine getirilen görev gereği elde edilecek her türlü ücret, ilgili kuruma ya da ilgili kurumun göstereceği kanallara hibe edilir.


B. Hediye Kabul Etme ve Verme Politikası

BHT CLINIC Sağlık A.Ş. ve çalışanlarının tarafsızlıklarını, kararlarını ve faaliyetlerini, işin gidişatına uygun olmayan ayrıcalık veya yarar sağlamaya yönelik hediye, ürün ve hizmetlerden menfaat sağlama yönünde girişimde bulunmaması esastır.


Uygulama Esasları:

  1. Şirket çalışanları, maddi değeri olsun veya olmasın karar ve faaliyetlerini etkileyecek, işin gidişatına uygun olmayan ayrıcalık veya yarar sağlamaya yönelik hediyeleri kabul etmezler.
  2. Şirket çalışanları; şirketi temsilen gidilen organizasyonlarda para dışında katıldıkları organizasyonun anısına sembolik değeri olan ödül vb. hediyeler alabilirler.
  3. Herhangi bir menfaat gözetip hediye alınamaz.
  4. Rüşvet almak / vermek hiçbir şekilde kabul edilemez.
  5. Şirket çalışanları tedarikçilerden, taşeronlardan, çalışma arkadaşlarından ve astlarından borç isteyemez.
  6. Şirket çalışanları üst yönetim tarafından onaylanan promosyon ürünlerini iş ilişkisinde bulunduğu kişilere, müşterilere verebilir.

C. Gizli Bilgilerin Korunması Politikası

Bilgi, BHT CLINIC Sağlık A.Ş.'nin vizyonunu gerçekleştirme yolunda kullanacağı en önemli varlıklarından biridir. Bu doğrultuda, bilginin etkin kullanımı, doğru şekilde paylaşımı ve bu süreçte bilginin gizliliğinin, bütünlüğünün ve erişilebilirliğinin sağlanması tüm şirketlerimizin ve çalışanların ortak sorumluluğudur.


Uygulama Esasları

Gizli bilgiler, bunlarla sınırlı kalmamak şartıyla, BHT CLINIC Sağlık A.Ş.'nin ait rekabet açısından dezavantaj yaratabilecek bilgileri, ticari sırları, henüz kamuya açıklanmamış mali ve diğer bilgileri, personel özlük haklarına ait bilgileri, çalışan, hasta ve paydaşlarımızın kişisel verileri ile üçüncü şahıslarla yapılan "gizlilik anlaşmaları" çerçevesinde korumakla yükümlü olduğumuz bilgileri kapsar.


Gizli bilgilere ilişkin uyulması gereken esaslar:

  1. Bu bilgiler, Resmi Makamlar ve Mevzuat gereğince ifşası zorunlu olmadıkça üçüncü kişilere açıklanamaz.
  2. Bu bilgiler, değiştirilemez, kopyalanamaz ve tahrip edilemez. Bilgilerin dikkatli tutulması, saklanması ve açığa çıkmaması için gerekli önlemler alınır.
  3. Gizli dosyalar kurum dışına çıkarılamaz. Kurum dışına çıkarılması gereken gizli bilgiler için bilginin sorumlusu veya üst yönetimin onayı alınmalıdır.
  4. Şirket bilgilerine erişim için kullanılan şifreler, kullanıcı kodları ve benzeri tanımlayıcı bilgiler gizli tutulur.
  5. Şirket gizli bilgileri, yemek salonları, kafeterya, asansör, servis arabaları ve benzeri umumi yerlerde konuşulmaz.
  6. Gizli bilgiler gizlilik derecelerine göre sınıflandırılır, bu bilginin içeriğinde açıkça belirtilir.
  7. Üçüncü kişi ve/veya kuruluşlarla, Şirket menfaati gereği bilgi paylaşılması söz konusu olursa, öncelikle gizlilik anlaşması imzalanır.
  8. Personele ait ücret, yan fayda ve benzeri özlük bilgileri gizlidir ve yetkililer dışında kimseye açıklanamaz.
  9. Kişisel Verilerin Korunması ile ilgili mevzuata uygun hareket edilir.
  10. Gizlilikle ile ilgili etik yükümlülükler, işten ayrılan çalışanlar için de devam eder.

D. Adil Çalışma Ortamının Oluşturulması ve Sürdürülmesi Politikası

BHT CLINIC SAĞLIK A.Ş. çalışanlar için adil bir çalışma ortamının oluşturulmasını ve sürdürülmesini en önemli önceliklerinden biri olarak kabul etmektedir.


Uygulama Esasları

  1. Şirket uygulamaları istihdam ve çalışma hayatı ile ilgili olarak yürürlükteki tüm ilgili yasa ve düzenlemelere uyumludur.
  2. İnsan kaynakları politika ve uygulamaları; işe alma, terfi-transfer-rotasyon, ücretlendirme, ödüllendirme, sosyal haklar vb. diğer tüm uygulamaların adil olmasını sağlar.
  3. Kurum içinde çalışanlar arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, inanç, din, mezhep, yaş, fiziksel engel ve benzeri nedenler ile ayrımcılık yapılması kabul edilemez.
  4. Şirkette işbirliğini destekleyici, pozitif ve uyumlu bir çalışma ortamı yaratılıp çatışma ortamları önlenerek farklı inanç, düşünce ve görüşe sahip kişilerin uyumlu bir şekilde çalışmaları sağlanır.
  5. Çalışanların özel hayatına ve kişisel alanlarına saygı gösterilir.
  6. Çalışanların her türlü dokunulmazlıklarının yanında fiziksel, cinsel ve duygusal dokunulmazlıkları da gözetilir.
  7. İşyeri fiziksel çalışma ortamı ve şartlarının tüm çalışanlar için sağlıklı ve güvenli olması sağlanır.
  8. BHT CLINIC SAĞLIK A.Ş. yürütmekte olduğu temel faaliyetlerinin, çevreye olumsuz etkileri olmaması için, topluma ve insanlığa karşı sorumlulukları konusunda öncü olarak duyarlı bir şekilde hareket eder.

IV. ÇALIŞANLARIN SORUMLULUKLARI

İlgili politika ve prosedürler, nasıl davranmamız ve işimizi nasıl yapmamız gerektiği konusundaki etik kuralları detaylı olarak belirlemiştir. Bu kurallara uyum tüm çalışanların asli sorumluluğudur. Bu doğrultuda tüm çalışanlarının;

  • Her koşulda yasa ve düzenlemelere uygun hareket etme,
  • İş Etiği Kurallarını okuma, içinde yer alan kural, ilke ve değerleri bilme, anlama, içselleştirme ve bunlara uygun hareket etme,
  • Şirket için geçerli olan genel ve işleri ile ilgili politika ve prosedürleri öğrenme,
  • Kendisi veya başkaları ile ilgili potansiyel ihlaller konusunda yöneticisine ve insan kaynaklarına danışma,
  • Kendisinin veya başkalarının olası ihlallerini ivedilikle rapor etme,
  • Soruşturmalarda Disiplin Kurulu ile işbirliği içinde bulunma, soruşturma ile ilgili bilgileri gizli tutma sorumluluğu bulunmaktadır.

V. YÖNETİCİLERİN SORUMLULUKLARI

BHT CLINIC yöneticilerinin, iş etiği çerçevesinde çalışanlar için tanımlanmış olan sorumlulukların ötesinde ek sorumlulukları da bulunmaktadır. Buna göre, yöneticiler;

  • Etik kuralları destekleyen bir şirket kültürünün ve çalışma ortamının oluşturulmasını ve sürdürülmesini sağlamaktan,
  • Etik kuralların uygulanmasına davranışlarıyla örnek olmaktan, çalışanlarını etik kurallar konusunda eğitmekten,
  • Etik kurallarla ilgili soru, şikayet ve bildirimlerini iletmeleri konusunda çalışanlarını desteklemekten,
  • Kendisine danışıldığında yapılması gerekenler konusunda yol göstermek, iletilen tüm bildirimleri dikkate almak ve gerekli gördüğünde Disiplin Kuruluna en kısa sürede iletmekten,
  • Sorumluluğundaki iş süreçlerinin etik konularla ilgili riskleri en aza indirecek şekilde yapılandırılmasını sağlamaktan ve etik kurallara uyumu sağlamak üzere gerekli yöntem ve yaklaşımları uygulamaktan sorumludur.

VIII. ETİK KURALLARA UYUMSUZLUKLARIN BİLDİRİMİ VE ÇÖZÜMLENMESİ

Çalışanlar, Şirket İş Etiği Kurallarının veya Şirketin tabi olduğu yasal düzenlemelerin ihlal edildiğini öğrenirse bunu öncelikle doğrudan bağlı oldukları yöneticilerine, durum doğrudan bağlı olunan yönetici ile ilgili ise şirket Genel Müdürüne, olayla ilgili bir adım atılmaz ve sonuç alınamaz ise Disiplin Kurulu'na bildirmekle yükümlüdürler.


A. Disiplin Kurulu

BHT CLINIC SAĞLIK A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı'na bağlı olarak çalışır. Disiplin Kurulu'nda Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, Başhekim, İnsan Kaynakları Müdürü, Hasta Bakım Hizmetleri Müdürü, Mali İşler Sorumlusu bulunmaktadır.

Disiplin Kurulu, çıkar çatışmalarını çözümlemek, kurul tarafından belirlenen etik kuralların ihlal edildiğine dair iletilen bildirimleri değerlendirmek ve etik kural ihlallerinde takip edilmesi gereken yol, yöntem ve uygulamalarla ilgili karar vermek amacıyla kurulmuştur.


B. Disiplin Kurulu Çalışma İlkeleri

  • Disiplin Kurulu çalışmalarını aşağıda belirlenen ilkeler çerçevesinde yürütür
  • Bildirim ve şikâyetler ile bildirim veya şikayette bulunanların kimliğini gizli tutar
  • Disiplin Kurulu'na bildirimde bulunan herkes bu bildirimlerinden dolayı Disiplin Kurulu'nun koruması altında olup kendilerine baskı, ayrımcılık, mobbing gibi davranışlarda bulunulamaz
  • Disiplin Kurulu soruşturmayı mümkün olduğu kadar gizlilik kuralları içinde yürütür
  • Soruşturma ile ilgili bilgi, belge ve delili doğrudan doğruya mevcut olan birimden talep yetkisine sahiptir
  • Soruşturma süreci baştan itibaren yazılı tutanağa bağlanır
  • Tutanak Disiplin Kurulunda yer alan kişiler tarafından imzalanır
  • Soruşturma ivedi yöntemle ele alınır ve sonuca mümkün olan en seri şekilde ulaşılır
  • Kurulun aldığı kararlar derhal uygulamaya konulur
  • Sonuç hakkında ilgili bölümler ve mercilere bilgi verilir
  • Kurul bu konu hakkındaki görevlerini yerine getirirken bağlı oldukları bölüm yöneticileri ve organizasyonun içindeki hiyerarşiden bağımsız olarak ve etkilenmeden hareket ederler
  • Kurul gerekli gördüğü takdirde uzman görüşüne başvurabilir ve soruşturma esnasında gizlilik prensiplerini ihlal etmeyecek tedbirleri alarak uzmanlardan faydalanabilir