Mide Botoksu ile Kilo Vermek
28 Mart 2022 Pazartesi

Mide Botoksu ile Kilo Vermek

Mide botoksu ile kilo vermek mümkün mü? Mide botoksu ile kaç kilo verilir? Mide botoksu ile ilgili sıkça sorulan soruları sizler için derledik.

BHT CLINIC İstanbul Tema Hastanesi’nde bulunan Genel Cerrahi bölümümüzde; ‘’Mide Botoksu’’ işlemi gerçekleştirilmektedir. Obezite tedavisi ve diğer sorularınız için obezite merkezimize başvurabilirsiniz.

Obezite Neden Gelişir?
Obezitenin Nedenleri ve Tedavi Çeşitleri Nelerdir?

• Hastanın yeme isteğini azaltan,
  • Yemek yediğinde rahatsız hissetmesini sağlayan veya
  • Yemek yemesini engelleyen yöntemlerdir.

Mide Botoksu Nedir? Ne İşe Yarar?
  1. Bunlardan ilki midenin gıdaları onikiparmak bağırsağına iletmesini sağlayan kasların felç olması nedeniyle midedeki gıdaların daha geç sürede onikiparmak bağırsağına iletilmesidir. Bu sayede açlık hissi daha az olmaktadır.
  1. Diğer görevi ise midedeki açlık hormonu salgılayan bölüme yapılan enjeksiyon sebebi ile açlık hormonunun salınımındaki azalmaya bağlı olarak açlık duygusunun daha az hissedilmesini sağlamaktır.

Kimler Mide Botoksu İçin Uygun Adaylardır?
  • Öncelikle karar aşamasından sonra ilk doktorunuzun  muayenesi ile bu işleme engel bir durumunuzun olup olmadığı değerlendirilir.  Çünkü her hasta mide botoksu uygulaması içn uygun hasta adayı değildir.
  • Vücut kitle indeksi (BKİ) 25’ten büyük olan,
  •  Hamilelik ihtimali olmayan,
  • Son 2 yıl içerisinde kanser tedavisi geçirmemiş,
  • Son 6 ay içinde mide balonu ve/veya obezite cerrahisi geçirmemiş,
  • Şiddetli sindirim sistemi hastalığı olmayan kişiler

Mide Botoksu İçin Uygun Adayları  Hangi Süreçler Bekler?
Mide Botoksu İşleminden Hemen Öncesinde Neler Yapılması Gerekir?
  • İşlemden önce 6 saatlik açlık gereklidir. Bu açlık klasik olarak tüm endoskopi (gastroskopi) işlemlerinden önce gerekir. Amacı işlem esnasında midenizin boş olmasıdır.
  • İşlem anestezi ile uygulanmaktadır. Buradaki anestezi ameliyatlarda yapılan ile aynı değildir. Sedasyon dediğimiz daha hafif ancak hastanın herhangi bir şey hatırlamamasını ve hissetmemesini sağlayan bir anestezi işlemidir.
  • Anestezi yapıldıktan sonra ilk önce midede ve onikiparmak bağırsağında herhangi bir hastalık olup olmadığı değerlendirilir. İşlem öncesi değerlendirmede hasta botoks uygulaması için uygun görülmüş olsa bile işlem anında botoks uygulamasına engel herhangi bir durumla ile karşılaşılırsa işlem yapılamaz.
  • Midenin değerlendirmesi sonrasında botoks enjeksiyonuna geçilir. Toplamda 10-12 ayrı noktaya botoks enjeksiyonu yapılır.

Mide Botoksu İşleminin Ardından Neler Yapılmalıdır?
  • İşlem sonrasında hasta aynı gün taburcu edilir.
  • İşlem yapıldığı gün hastanın araba kullanması ve/veya dikkat gerektiren işleri yapmasından kaçınması önerilir. Bu tamamen tedbir amaçlı bir öneridir ve anestezi eşliğinde yapılan her işlemde bu tedbirin alınması gerekir.
  •  Botoks enjeksiyonunun yapılması ile aslında kişi bir programa dahil olmuş demektir.
  • Kendi kliniğimizde yaptığımız uygulamada hasta işlemin yapıldığı gün itibariyle 2 günlük özel bir detoks programına alınır. Aynı gün diyetisyenimizle görüşerek sonrasındaki süreçle ilgili bir yol haritası çizilir.

Mide Botoksunda Hedef Nedir?
  • Kişilerin sevdiği ya da sevmediği yemeklerin bilinmesi,
  • Beslenme alışkanlığındaki sorunların saptanması ve
  • Kişiye özel diyet programı çıkarılmasındaki amaç diyete uyumu kolaylaştırmaktır.

Mide Botoksu Ne Zaman Etkisini Gösterir ve Bu Etki Ne Kadar Sürer?
  • Botoks etkisini yapıldığı anda göstermeye başlayan bir ilaç değildir.
  • Etkisi işlem sonrasnı takip eden günlerde çıkmaya başlayacak ve 6 ay kadar sürecektir.
  • Etkisinin geçici olmasının sebebi botoks ilacının doğası ile ilgilidir.
  • Her ne amaçla yapılırsa yapılsın ilacın etkisi maksimum 6 ay sürmekte ve bu süreçte ilaç vücuttan yavaş yavaş atılarak etkisini kaybetmeye başlamaktadır.

Mide Botoksu Tekrar Yapılabilir mi?

İlk önce obezitenin neden geliştiğini anlatmak gerekir. Çok ender bazı hastalıklarının (hipotiroidi, böbreküstü bezi hastalıkları vb) dışında obezite en sık, fazla gıda tüketimine bağımlı olan bir hastalıktır. Sıklıkla bu hastalarda bozulmuş bir yeme alışkanlığı ve düzensiz bir yeme şekli vardır. Yemek vücuda enerji sağlamak amacı ile değil de bir hobi olarak veya  bir alışkanlık olarak tüketilmeye başlamıştır. Bir defa yeme alışkanlığı bozulduğunda ne yazık ki tekrar düzeltmek oldukça güçtür. Kişiler diyetlere uyum sağlamakta oldukça zorlanmaktadır.

Bunun başlıca iki nedeni vardır;

Artmış açlık hormonu salgılanması ve buna bağlı olan sık sık yeme isteği ile yeme alışkanlığıdır. İşte tıp, bu noktada insanlara destek olmaktadır.

Obezite tedavilerinin çok büyük bir bölümü;

Bir defa yeme alışkanlığı bozulduğunda ne yazık ki tekrar düzeltmek oldukça zordur.

Kısacası bol bol yemek yiyerek zayıflamak sadece bir hayaldir!

Botoks son yıllarda birçok hastalıkta güvenle kullanılan bir ilaçtır. Sadece estetik amaçlı kullanımı yoktur. Sindirim sisteminde bazı hastalıkların tedavisinde, bazı kas hastalıklarının tedavisinde ve mesane hastalıkları ile ilgili de kullanım alanları mevcuttur.

Mideye yapılan botoks iki ayrı görev yapar.

Mide botoksu yaptırma kararını aldıktan sonra sizi bekleyen süreçlerden sırasıyla bahsedecek olursak;

mide botoksu ile kilo vermek için uygun adaylar olarak değerlendirilir.

İşlemi yaptırmaya karar veren kişilerin ilk önce diyetisyen tarafından kontrol edilmesi gerekir. Zira her bireyin beslenme alışkanlığı ve bu alışkanlıklardaki sorunları farklılık gösterir.

Diyetisyenimizin detaylı olarak bunları öğrenmesi ve buna göre beslenme alışkanlıklarına göre yol haritasını çizmesi gerekir.

Diyetisyenin ekibin bir parçası olmadığı botoks uygulamaları kesinlikle beklendiği kadar etkili olamayacaktır.

‘’İşlem öncesi değerlendirmelerde;

hasta botoks uygulaması için uygun görülmüş olsa bile işlem anında botoks uygulamasına engel herhangi bir durumla karşılaşılırsa işlem yapılmaz’’

Amaç midenin boşalmasını sağlayan kasların ve açlık hormonu salgılayan alanın çalışmasını yavaşlatmaktır.

Mide botoksu işlemi ile hedefimiz; kişinin bozulmuş olan yeme alışkanlığının düzeltilmesidir.

Aksi takdirde kilo vermeyi sağlasak da sonrasında kilo alınması riski mevcuttur.

Diyetisyenimizin bu konu ile ilgili en önemli desteği bireyselleştirilmiş diyet programı olacaktır. Bireyselleştirilmiş diyet programı hazırlanırken;

Etkisini kaybettikten sonra tekrar botoks enjeksiyonu yapmak mümkündür. Altı aylık periyotlarla botoks enjeksiyonu yapılabilir. Ancak burada hedefimiz; kişilerin de tek seferde fazla kilolarından kurtulmaları ve tekrarlayan enjeksiyonlara gereksinim duymamalarıdır.

Obezite tedavisi ve diğer sorularınız için lütfen obezite merkezimize başvurunuz. Mide botoksu ile ilgili diğer yazımızı da incelemek isterseniz aşağıdaki linke tıklayınız:

Mide botoksu ile ilgili sıkça sorulan sorular

Doç. Dr. Hüseyin KADIOĞLU
28 Mart 2022 Pazartesi