Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
29 Nisan 2024 Pazartesi

“Yetişkinlerde 50 yaşına kadar HPV virüsüne maruz kalma oranı yüzde 80”

Human Papilloma Virüsün ‘HPV’ olarak kısaltılan bir DNA virüsü olduğunu belirten Op. Dr. Neslihan Bahat, “Bu virüsün dokuda varlığı ile oluşan HPV enfeksiyonları ise en sıklıkla cinsel yolla bulaşmaktadır. Kadınlarda genital siğil ve bazı genital kanserlere yol açabilir. Ayrıca yetişkinlerde 50 yaşına kadar HPV virüsüne maruz kalma oranı yüzde 80’dir” dedi.
28 Mart 2022 Pazartesi

Mide Botoksu Nedir? Nasıl Uygulanır?

Mide botoksu obezite ile mücadele eden birçok kişinin merak ettiği konulardan birisi olarak karşımıza çıkıyor. Son yıllarda obezite hastalığındaki farkındalığın artması ile obezitenin tedavisi giderek yaygınlaşmaktadır. Bu süreç beraberinde farklı tedavi seçeneklerinin de hastalara sunulması şansını getirmiştir.

Prostat Hastalıkları Teşhis ve Tedavileri

Prostat, tüm erkeklerde bulunan, bir ceviz büyüklüğünde ve idrar torbasının idrar kanalı ile birleştiği yerin hemen etrafında bulunan bir organdır. En sık görülen prostat hastalıkları, iyi huylu prostat büyümesi (BPH), prostat enfeksiyonları (prostatit) ve prostat kanseridir. İyi Huylu Prostat Büyümesi (BPH) Prostat hastalıkları arasında sık görülen hastalıklardan birisi iyi huylu prostat büyümesi (BPH)’dir. Yaşlanmayla birlikte erkeklerde oluşan hormonal değişikliklerle ilişkilidir. Eğer BPH nedeni ile prostat idrar kanalını daraltırsa hastada yaşam kalitesini de ciddi ölçüde bozabilecek , normal idrar yapma biçiminizi etkileyebilir ve yaşam kaliteniz üzerinde olumsuz bir etki yaparak alt idrar yolu semptomlarına yol açabilir. Ürolojide en sık tanı konulan hastalıktır.

Tiroid Hastalıkları ve Cerrahisi

Tiroid bezi boynumuzun ön kısmında yer alan kelebek şeklinde bir bezdir. Salgıladığı hormon nedeni ile vücudumuzda kas iskelet sisteminden beynimize kadar hemen hemen her yeri etkileyebilmektedir. Tiroid hastalıkları hem Endokrin cerrahisinde uzmanlaşmış genel cerrahi uzmanları hem de endokrinoloji uzmanları tarafından takip ve tedavi edilmektedir.

Meme Kanseri Cerrahisi

Meme kanseri cerrahisi ile ilgili yanlış bilinenleri, mastektomi ve meme koruyucu cerrahi ile ilgili bilinmesi gerekenleri Genel Cerrahi bölümüz hekimlerinden Doç. Dr. Hüseyin KADIOĞLU sizler için anlattı. Meme kanserinde erken tanı hayat kurtarır. 20 yaş üzeri her kadının elle muayene, 40 yaş üzeri her kadının ise yılda 1 kere mamografi çektirmesi erken teşhis için hayati önem taşır.

Mesane Hastalıkları

Mesane; böbrekler tarafından üretilen idrarın dışarı boşaltılmadan önce depolandığı organdır. İdrara çıkmadan önce, idrarı depolayan organ olan mesane küresel şeklinde kas tabakaları ve iç yüzeyini kaplayan mukoza adı verilen zar yapısından oluşmuştur. Mesane hastalıkları aşağıdaki gibidir:

Koklear İmplant (Biyonik Kulak) ile İşitme Kaybı Tedavisi

Koklear implant (biyonik kulak), ileri ve çok ileri derecedeki işitme kayıplarında işitme cihazından fayda görmeyen hastalar için kullanılan elektronik bir cihazdır. Koklear implant cihazı mekanik ses enerjisini elektriksel sinyale dönüştürmekte ve işitme sinirini doğrudan uyarmaktadır.