Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
29 Nisan 2024 Pazartesi

“Yetişkinlerde 50 yaşına kadar HPV virüsüne maruz kalma oranı yüzde 80”

Human Papilloma Virüsün ‘HPV’ olarak kısaltılan bir DNA virüsü olduğunu belirten Op. Dr. Neslihan Bahat, “Bu virüsün dokuda varlığı ile oluşan HPV enfeksiyonları ise en sıklıkla cinsel yolla bulaşmaktadır. Kadınlarda genital siğil ve bazı genital kanserlere yol açabilir. Ayrıca yetişkinlerde 50 yaşına kadar HPV virüsüne maruz kalma oranı yüzde 80’dir” dedi.
24 Aralık 2022 Cumartesi

Ağız Kokusu

Ağız Kokusu, dünyanın her yerinde insanların ortak problemi olan, bireylerin günlük yaşamını olumsuz yönde etkileyen, rahatsızlık verici ciddi bir sağlık sorunudur. Halitozis olarak da adlandırılan ağız kokusu; hem kişiyi, hem de çevresindekileri rahatsız eden nefesteki kötü kokudur. Burun yoluyla çıkan hava da halitozisdir.
16 Aralık 2022 Cuma

Böbrek Kanseri

Böbreklerimizin en önemli görevlerinden biri ağız yoluyla aldığımız gıdaların sindirilmesi sonucunda oluşan bazı zararlı ve atık maddeleri idrar yoluyla süzerek dışarı atmaktır. Böbreklerimizin pek çok görevi vardır.
15 Aralık 2022 Perşembe

Göğüs Deformiteleri

Halk arasında en sık bilinen göğüs deformite çeşitleri Kunduracı Göğsü (Pektus ekskavatum) ve Güvercin Göğsü’dür (Pektus karinatum). Diğer deformite çeşitleri ise Poland sendromu, Pektus Arkuatum, Sternal Kleft, Jeune Sendromu, Çıkık Kaburga (Rib Flare) vb. dur.
17 Kasım 2022 Perşembe

DİSMENORE (SANCILI ADET GÖRME)

Adet kanaması sırasında ağrı olması durumuna ‘Dismenore’( Adet sancısı) kadınlarda adet ile ilişkili bildirilen en sık şikâyettir. Üreme çağındaki kadınların yaklaşık yarısından fazlası her ay 1-2 gün ağrı adet sancısı çeker.
8 Kasım 2022 Salı

PSÖRİASİS (SEDEF HASTALIĞI)

Psöriasis, derinin kronik, tekrarlayıcı bir hastalığıdır. Skuamlarının renginden dolayı halk arasında “sedef hastalığı” olarak bilinmektedir. Ciltte sedefi beyaz ince ya da kalın pullar ile kaplı, kırmızı/ pembe, deriden hafif kabarık lezyonlardır.
8 Kasım 2022 Salı

Meme Kanserinin Belirtileri Nelerdir? Nasıl Tedavi Edilir?

Meme kanserinin en sık görülen belirtisi, memede ele gelen ağrısız kitledir. Bazen ileri evre tümörlerde ağrıda belirtilere eşlik edebilir. Meme başında kanlı akıntı erken dönem meme kanserinin belirtisi olabilir.